Der er flere metoder man kan gøre sig brug af, hvis man gerne vil være den overskudsagtige og behagelige chef, der kan godt med alle sine medarbejdere. Der skal faktisk ikke så meget til, det handler ofte om de små ting, som tæller i ens medarbejderes hverdag. I denne artikel får du her 3 gode råd til hvordan du selv kan få mere overskud og være mere overskudsagtig over for alle dine ansatte. Der skal ikke så meget til, som man måske går og tror.

Få hjælp til din fremtidig rekruttering

En rekrutteringsproces er tidskrævende, og kan ofte være en belastningsproces for en chef. Det kan være rigtig svært at skabe en nem og hurtig proces selv og ofte står man med opgaven alene. Som chef har man ofte travlt og sidder med tusindvis af andre opgaver der fylder en del mere, end hvad rekruttering gør. Mange har ikke særlig stor erfaring med en rekrutteringsproces, og det kan være svært at bedømme og vurdere til jobsamtalerne, hvilken kandidat der vil passe bedst ind i teamet og til arbejdsopgaverne.  Derudover om den mulige kandidat er reel eller ej, med sine tidligere erfaringer m.m. Det svære er at finde den rette person første gang, hvilken er drømmescenariet. Finder man ikke den rigtige kandidat første gang, kan en proces som dette, bliver meget langhåret.  

Som chef skal man have en egenskab til at kunne stole blindt på sine medarbejdere eller til eksterne personer, hvis man vælger at skulle have hjælp til rekruttering. Med professionel rekrutteringshjælp kan det nemlig medføre at man får de helt rigtige kompetencer. Der kan dog forekomme udfordringer med, om den personlige profil også passer til resten af teamet. Her må man tage en stilling til, hvilke faktorer det vægter mest for virksomheden.

Ballisager er specialister inden for rekruttering, outplacement og karriererådgivning. De kan hjælpe dig med at finde den rette kandidat til din virksomhed og til resten af teamet. På denne måde kan man gøre processen ukompliceret og samtidig gøre processen mere tidsbesparende, hvilket er en fordel for alle, da man står i en situation hvor man mangler ekstra hænder. De har mange års erfaring med headhunting af specialister og til at bidrage positivt til dit arbejdsliv.

Har du brug for hjælp til rekruttering, så gå ind og læs mere om hvordan processen foregår hos dem.

Forkæl din medarbejder til en favorable pris 

At være chef behøves ikke altid at være dyrt, hvis man vil forkæle sine medarbejdere. Dee er et utal af muligheder for f.eks. at tage sine medarbejdere ud og spise til en god lækker og hyggelig middag, samtidig til en rimelig pris. Bor man f.eks. i københavnsområdet, vil vi anbefale de mange forskellige, hyggeligt og gode restauranter på Christianshavn. Hos Earlybird.dk kan du finde en masse forskellige tilbud og rabatkoder, på forskellige restauranter. Her kan du bestille en menu i forvejen og vælge noget som du tænker vil falde i god jord hos dine medarbejdere. Denne mulighed kan føre dine medarbejdere tættere sammen, hvilket på den lange bane kan skabe bedre arbejdsglæde og en mere dynamisk arbejdsplads.

Giv mine medarbejder mulighed for psykologhjælp

Opfanger du som chef at nogle af dine medarbejdere har det svært for tiden eller at der er noget der går dem på, som påvirker deres dagligdag eller arbejde, har du mulighed for at hjælpe.

Hos We.care kan man få online psykolog hjælp, hvor der ingen vente tid forekommer. Det kan foregå over chat, video eller telefonopkald, alt afhængig af hvad der passer bedst til en.

Det eneste man skal gøre, er at oprette en konto, aftale en tid og så er det hele faktisk oppe og køre. Du kan læse meget mere om online psykolog hjælp lige her.

DEL
ANNONCØRINDHOLD Denne artikel er skrevet og indrykket af en Smag Odense Brand Partner og kan indeholde affiliate links. Smag Odense har intet med produktionen af artiklen at gøre.